CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 30, 2008

wahai tuhan..

Wahai Tuhan Yang Maha Mengetahui!
Sesungguhnya aku memohon pilihan kepadamu dengan pengetahuanmu
aku memohon keputusanmu dengan kekuasaanmu
dan aku memohon kepadaMu dengan keutamaamu yang besar.
Sesungguhnya engkau berkuasa dan aku tidak berkuasa,
Engkau Maha Mengetahui hal-hal yang ghaib.
Wahai Tuhan sekalian makhluk!
Apabila Engkau mengetahui bahawa urusan ini
hubungan antara aku denganya baik bagiku dalam agamaku,
penghidupanku dan akhir urusanku (masa dekat dan masa depan urusanku),
maka takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku
kemudian berkatilah aku didalamnya.
Apabila Engkau mengetahui bahawa urusan ini buruk bagiku dalam agamaku,
penghidupanku dan akhir urusanku, (masa dekat dan masa depan urusanku),
maka palingkanlah ia dariku atau palingkanlah aku darinya,
dan takdirkanlah kebaikan bagiku dimana jua,
kemudian jadikanlah aku dengannya.
takdirkanlah kebaikan baginya dimana jua,
kemudian jadikanlah ia dengannya.
biarlah ia bersamaMu di atas jalanMu
walaupun ia tidak bersama denganku

0 comments: