CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 2, 2008

Kau Ku Rindu

Bilakah akanku bertemu dengamu
Sujud mengucup tanah tanda syukur
Bilakah dapat ku bersua denganmu
Yang bisa menenangkan hati yang pilu
Kaulah syurga dunia tatkala manusia alpa
Bukan Paris,Venice dan kota Granada
Kau penuh dengan ketenangan dan keinsafan
Bisa melunturkan hati yang tegar menjadi lembut
Ingin saja aku tinggalkan kampung untuk bersamamu
Tersergam indah gah membuatkan hati sebak
Kau senantiasa disaluti kerberkatan Tuhan
Ingin sekali aku sahut lambaian darimu
Akan aku tangisi bila aku mengenangkanmu
Sering aku hitung bilakah akan kita bertemu
Masihkah ada waktu lagi untuk diri ini?
Untuk aku hadir dan menyapamu
Wahai Makkah al-Mukarramah dan Madinah al-Munawwarah


Ed.alfirdaus
3 juni 2008
4.01 a.m

0 comments: